Thursday, May 20, 2010

El Rey De Francia

By Azam Ali

From her "Portal Of Grace" Album

About Azam Ali: "One of today's most astounding voices"
Azam Ali's voice is a glorious, unforgettable instrument which will set a thousand minarets spinning with its sensuous, rich pulchritude. Her velvet vocals convey both sensuality and devotional ecstasy. She has become one of the best-love vocalist on world music scene.



About The Track:

"One day while embroidering, a princess, the youngest of three daughters of the King of France, falls into a dream. Awakened by her mother, she recounts her dream which her mother interprets as an omen of a prince who will come to carry her off to far away lands."

Musicians:

Azam Ali (vocals)
Greg Ellis (frame drum, riq, keyboards)
Naser Musa (oud)
Pejman Hadadi (tombak, daf)

El Rey de Francia
Tres hijas tenia
La una lavrava
La otra cuzia

La mas chica de ellas
Bastidor hazia
Lavrando lavrando
Sueno le caia

Su madre que la via
Aharvar la queria
'No m'aharvex mi madre
Ni m'aharvariax

Un sueno me sonava
Bien y alegria'
'Sueno vos sonavax
Yo vo lo soltaria'

M'apari a la puerta
Vide la luna entera
M'apari a la ventana
Vide la estrella Diana

M'apari al pozo
Vide un pilar d'oro
Con tres paxaricos
Picando el oro'

'La luna entera
Es la tu suegra
La estrella Diana
Es la tu cunada

Los tres paxaricos
Son tus cunadicos
Y el pilar d'oro
El hijo del Rey,
Tu novio

No comments: